"Σκοπός της αγιογραφίας είναι η αναγωγή από τα αισθητά στα νοητά, από τα υλικά στα πνευματικά και από τα εφήμερα στα αιώνια. Με την αγιογραφία όλα απεικονίζονται, όχι σαν θέαμα αλλά σαν μυστήριο."    Φώτης Κόντογλου

agiografia-tetraxromia

Αυτά είναι τα 4 βασικά χρώματα της τετραχρωμίας. Ώχρα κίτρινη, Ώχρα κόκκινη, Μαύρο και Άσπρο. Μάλιστα για να πετύχουμε μεγαλύτερη συγγένεια πήραμε μια ποσότητα από την κίτρινη ώχρα και την απλώσαμε σε αλουμινόχαρτο και έπειτα την ψήσαμε σε φούρνο στους 180 βαθμούς για 1,5 ώρα περίπου παίρνοντας την κόκκινη ώχρα. Επιπλέον αν την ψήσουμε για λιγότερο παίρνουμε ένα ενδιάμεσο πορτοκαλί χρώμα που είναι αρκετά χρήσιμο για τα σαρκώματα των μορφών (σάρκα).

Διαβάστε περισσότερα: Περι χρωματικής σύνθεσης, προπλασμού, γραψιμμάτων, φωτισμών, τετραχρωμίας και παλλόμενου χρώματος...

Στο συνοπτικό αυτό κείμενο επιχειρώ να επισημάνω κάποια τυπικά αισθητικά μειονεκτήματα που έχουν κάποιες εικόνες (φυσικά θα συμπεριλάβω και δικές μου εικόνες στην ανάλυση) μέσα από το πρίσμα της τεχνικής της τετραχρωμίας. Επιπλέον θα προτείνω κάποιες λύσεις πρακτικές και εφαρμόσιμες παραθέτοντας συγκεκριμένα παραδείγματα. Στο Α ΜΕΡΟΣ υπάρχουν βασικοί αισθητικοί κανόνες και εισαγωγικές αλλά λεπτομερείς πληροφορίες για το χρωματολόγιο και την γενική λογική της μεθόδου αυτής. Πρέπει επίσης να αναφέρω ότι αυτά που γράφω ισχύουν για όλων των ειδών τα χρώματα (ακρυλικά, σκόνες αναμεμειγμένες με πρώτη ύλη πλαστικού, πλαστικά, αυγοτέμπερα).

Διαβάστε περισσότερα: Περι χρωματικής σύνθεσης, προπλασμού, γραψιμμάτων, φωτισμών, τετραχρωμίας και παλλόμενου χρώματος...

         ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ AΞΙΟΣ ΝΑ ΔΙΔΑΞΕΙ;

    Ποιος άραγε είναι άξιος να διδάξει μια τόσο υψηλή τέχνη που απαιτεί μάλιστα ως αναγκαία δημιουργική συνθήκη την πνευματική και μυστηριακή ζωή; Βέβαια στην εποχή μας πάρα πολλοί δηλώνουν αγιογράφοι και προβαίνουν στην ανάρτηση videos στο youtube και γραπτών οδηγιών. Δυστυχώς οι περισσότεροι είναι αυτοδίδακτοι και κατά συνέπεια ανεπαρκείς, και γεμάτοι συμπλέγματα προσωπικού αυτοθαυμασμού και αυτοδικαίωσης. Το μόνο που καταφέρνουν είναι να δώσουν κάποιες τεχνικές γνώσεις, ξερές και στείρες βαθύτερων νοημάτων, όπως ξερές και άψυχες είναι οι περισσότερες εικόνες και τοιχογραφίες που << κοσμούν>> ναούς και οικίες.

Διαβάστε περισσότερα: Περί προετοιμασίας ξύλων

Σελίδα 2 από 2

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Prev Next

Νέες βοηθητικές οδηγίες για το πέρασμα του αμ…

MAΘΗΜΑΤΑ

ΝΕΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΠΕΡΑΣΜΑΤΟΣ  ΑΜΠΟΛΙΟΥ Στα προηγούμενα άρθρα ανέφερα ότι το αμπόλι περνιέται αρκετά ....

08-01-2017 Hits:20282

Read more

Νέες καλύτερες συνταγές για το στίλβωμα

MAΘΗΜΑΤΑ

ΝΕΑ ΣΥΝΤΑΓΗ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΛΛΗΜΑ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΥ Γειά σας άγνωστοι φίλοι μου που ασχολείστε με την αγιογραφία....

05-10-2015 Hits:22135

Read more

ΝΕΕΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΤΙΛΒΩΜΑ

MAΘΗΜΑΤΑ

Αγαπητοί φίλοι Δυστυχώς ο περιορισμένος μου χρόνος δεν μου επέτρεψε να γράψω νωρίτερα κάποιο «μάθη....

05-10-2014 Hits:25068

Read more

ΣΤΙΛΒΩΜΑ ΜΕ ΚΟΚΚΙΝΟ ΑΜΠΟΛΙ, ΖΕΛΑΤΙΝΗ ΚΑΙ ΑΠΙΟ…

MAΘΗΜΑΤΑ

ΕΠΙΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΚΑΙ 2Ο ΧΕΡΙ ΚΟΛΛΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΣΤΙΛΒΩΜΑΤΟΣ     Με αυτήν τη μέθοδο χρειάζετα....

23-04-2013 Hits:27330

Read more

ΣΤΙΛΒΩΜΑ ΜΕ ΚΟΚΚΙΝΟ ΑΜΠΟΛΙ, ΖΕΛΑΤΙΝΗ ΚΑΙ ΑΠΙΟ…

MAΘΗΜΑΤΑ

   Όπως θα έχετε διαπιστώσει οι περισσότεροι, η εκμάθηση της τεχνικής του στιλβωτού χρυσού....

03-02-2013 Hits:46416

Read more

ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ

Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα"

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εργαστήρι Αγιογραφίας - Θωμάς Ράπτης

Άνω Τούμπα, Θεσσαλονίκη

6977423190

thomasraptis

ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ