"Σκοπός της αγιογραφίας είναι η αναγωγή από τα αισθητά στα νοητά, από τα υλικά στα πνευματικά και από τα εφήμερα στα αιώνια. Με την αγιογραφία όλα απεικονίζονται, όχι σαν θέαμα αλλά σαν μυστήριο." Φώτης Κόντογλου
Η ζωγραφική μου θεωρία και οπτική πηγάζει πρωτίστως από την ζωγραφική τεχνοτροπία της Παλαιολόγειας Αναγέννησης (1261-1453).Την εποχή αυτή παρά τη γενικότερη οικονομική παρακμή της Ανατολικής Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας (Βυζάντιο), σημειώθηκε μια πρωτόγνωρη πνευματική (κίνημα του Ησυχασμού) και καλλιτεχνική (παλαιολόγεια κλασικιστική τεχνοτροπία) άνθιση. Στη ζωγραφική αυτής της περιόδου οι μορφές αποκτούν όγκο και στιβαρότητα.Το χρώμα γίνεται ζωηρό με συνεχείς εναλλαγές θερμών (κόκκινο,ώχρα....) και ψυχρών (μπλέ,πράσινο...) τόνων. Το φώς δυναμώνει μιας και αποδίδεται με έντονα γεωμετρικά μορφώματα. Οι συνθέσεις (παραστάσεις) γίνονται μνημειακές με τη προσθήκη προσώπων, περίπλοκων οικοδομημάτων, επιβλητικών βουνών και βράχων και παλλόμενων από τον άνεμο δένδρων. Τα πρόσωπα των μορφών πλουτίζουν σε έκφραση(αποτυπώνονται συναισθήματα, τονίζεται η ασκητικότητα και το γήρας),σε χρώμα, σε φώς και επιπλέον προστίθενται και φυσιοκρατικά χαρακτηριστικά.
Η τεχνική μου λοιπόν βασίζεται σε όλες τις παραπάνω εικαστικές αρχές με σεβασμό στα παλία αυτά ζωγραφικά πρότυπα και χωρίς καμιά διάθεση για βιαστικές και επιπόλαιες καινοτομίες.Άλλωστε θεωρώ ότι ο εικονογράφος δεν πρέπει να ΄΄διακηρύττει΄΄ με το έργο του την ιδιαιτερότητα της προσωπικής του έκφρασης, αλλά ήσυχα και ταπεινά και μετά από πολλά χρόνια σπουδής να αφήνει να διαφανεί το στύλ και η ιδιοπροσωπία του, έχοντας αμπολιάσει και αποκρυσταλλώσει μέσα του όσο το δυνατόν περισσότερες επιρροές. Ασχολούμαι ιδιαίτερα με την ζωγραφική φορητών εικόνων όλων των μεγεθών και χρησιμοποιώ την τεχνική της αυγοτέμπερας, με την προσθήκη κολλητού και στιλβωτού χρυσού, ο οποίος διακοσμείται με ανάγλυφα ή τσουκάνικα φυτικά κοσμήματα.
Δείτε δείγματα φορητών εικόνων.
Η μαθητεία και η εργασία μου κοντά στο σπουδαίο τοιχογράφο κ. Βλάσιο Τσοτσώνη μου αποκάλυψε τη τεχνική της ζωγραφικής με ακρυλικά χρώματα απευθείας πάνω στο τοίχο αλλά και σε μουσαμά.Επιπλέον κοντά του διδάχθηκα την αίσθηση των αναλογιών των μορφών σε σχέση με τις διαστάσεις των τοίχων του ναού,καθώς και το εικονογραφικό πρόγραμμα της ορθόδοξης ζωγραφικής παράδοσης σε συνδυασμό με πρωτότυπες συνθέσεις.Τον τελευταίο καιρό μυούμαι στη δύσκολη τεχνική της νωπογραφίας (fresco) που απαιτεί άριστες γνώσεις του σχεδίου, των υλικών και του χρώματος, με επισκέψεις μου στη Ρουμανία, κοντά στο σημαντικότατο δάσκαλο πατέρα Ilie Bobaianu. Καθοριστική είναι η μαθητεία και συνεργασία μου με τον εξαίρετο Γιαννιτσιώτη αγιογράφο κ. Γιώργο Παπαϊωάννου, ο οποίος καταφέρνει να συνδυάσει αρμονικά χαρακτηριστικά της Παλαιολόγειας τοιχογραφίας με σύγχρονα θέματα, καταλήγοντας σε μια ζωγραφική πρόταση παραδοσιακή και συνάμα σύγχρονη και πρωτότυπη.Στην ιστοσελίδα αυτή έχω την τιμή να φιλοξενώ τις εξαιρετικές συνθέσεις του από το βίο του Αγίου Λουκά του ιατρού και επισκόπου Συμφερουπόλεως και Κριμαίας και οι οποίες κοσμούν το φερώνυμο παρεκκλήσιο του Ιερού Ναού Αγίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου στα Γιαννιτσά.