"Σκοπός της αγιογραφίας είναι η αναγωγή από τα αισθητά στα νοητά, από τα υλικά στα πνευματικά και από τα εφήμερα στα αιώνια. Με την αγιογραφία όλα απεικονίζονται, όχι σαν θέαμα αλλά σαν μυστήριο."    Φώτης Κόντογλου

ΦΟΡΗΤΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ

Η ζωγραφική μου θεωρία και οπτική πηγάζει πρωτίστως από την ζωγραφική τεχνοτροπία της Παλαιολόγειας Αναγέννησης (1261-1453).Την εποχή αυτή παρά τη γενικότερη οικονομική παρακμή της Ανατολικής Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας (Βυζάντιο), σημειώθηκε μια πρωτόγνωρη πνευματική (κίνημα του Ησυχασμού) και καλλιτεχνική (παλαιολόγεια κλασικιστική τεχνοτροπία) άνθιση. Στη ζωγραφική αυτής της περιόδου οι μορφές αποκτούν όγκο και στιβαρότητα.Το χρώμα γίνεται ζωηρό με συνεχείς εναλλαγές θερμών (κόκκινο,ώχρα....) και ψυχρών (μπλέ,πράσινο...) τόνων. Το φώς δυναμώνει μιας και αποδίδεται με έντονα γεωμετρικά μορφώματα. Οι συνθέσεις (παραστάσεις) γίνονται μνημειακές με τη προσθήκη προσώπων, περίπλοκων οικοδομημάτων, επιβλητικών βουνών και βράχων και παλλόμενων από τον άνεμο δένδρων. Τα πρόσωπα των μορφών πλουτίζουν σε έκφραση(αποτυπώνονται συναισθήματα, τονίζεται η ασκητικότητα και το γήρας),σε χρώμα, σε φώς και επιπλέον προστίθενται και φυσιοκρατικά χαρακτηριστικά.

Η τεχνική μου λοιπόν βασίζεται σε όλες τις παραπάνω εικαστικές αρχές με σεβασμό στα παλία αυτά ζωγραφικά πρότυπα και χωρίς καμιά διάθεση για βιαστικές και επιπόλαιες καινοτομίες.Άλλωστε θεωρώ ότι ο εικονογράφος δεν πρέπει να ΄΄διακηρύττει΄΄ με το έργο του την ιδιαιτερότητα της προσωπικής του έκφρασης, αλλά ήσυχα και ταπεινά και μετά από πολλά χρόνια σπουδής να αφήνει να διαφανεί το στύλ και η ιδιοπροσωπία του, έχοντας αμπολιάσει και αποκρυσταλλώσει μέσα του όσο το δυνατόν περισσότερες επιρροές. Ασχολούμαι ιδιαίτερα με την ζωγραφική φορητών εικόνων όλων των μεγεθών και χρησιμοποιώ την τεχνική της αυγοτέμπερας, με την προσθήκη κολλητού και στιλβωτού χρυσού, ο οποίος διακοσμείται με ανάγλυφα ή τσουκάνικα φυτικά κοσμήματα.

 Δείτε δείγματα φορητών εικόνων.

 

ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΕΣ

Η μαθητεία και η εργασία μου κοντά στο σπουδαίο τοιχογράφο κ. Βλάσιο Τσοτσώνη μου αποκάλυψε τη τεχνική της ζωγραφικής με ακρυλικά χρώματα απευθείας πάνω στο τοίχο αλλά και σε μουσαμά.Επιπλέον κοντά του διδάχθηκα την αίσθηση των αναλογιών των μορφών σε σχέση με τις διαστάσεις των τοίχων του ναού,καθώς και το εικονογραφικό πρόγραμμα της ορθόδοξης ζωγραφικής παράδοσης σε συνδυασμό με πρωτότυπες συνθέσεις.Τον τελευταίο καιρό μυούμαι στη δύσκολη τεχνική της νωπογραφίας (fresco) που απαιτεί άριστες γνώσεις του σχεδίου, των υλικών και του χρώματος, με επισκέψεις μου στη Ρουμανία, κοντά στο σημαντικότατο δάσκαλο πατέρα Ilie Bobaianu. Καθοριστική είναι η μαθητεία και συνεργασία μου με τον εξαίρετο Γιαννιτσιώτη αγιογράφο κ. Γιώργο Παπαϊωάννου, ο οποίος καταφέρνει να συνδυάσει αρμονικά χαρακτηριστικά της Παλαιολόγειας τοιχογραφίας με σύγχρονα θέματα, καταλήγοντας σε μια ζωγραφική πρόταση παραδοσιακή και συνάμα σύγχρονη και πρωτότυπη.Στην ιστοσελίδα αυτή έχω την τιμή να φιλοξενώ τις εξαιρετικές συνθέσεις του από το βίο του Αγίου Λουκά του ιατρού και επισκόπου Συμφερουπόλεως και Κριμαίας και οι οποίες κοσμούν το φερώνυμο παρεκκλήσιο του Ιερού Ναού Αγίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου στα Γιαννιτσά.

 Δείτε δείγματα από τοιχογραφίες.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Prev Next

Νέες βοηθητικές οδηγίες για το πέρασμα του αμ…

MAΘΗΜΑΤΑ

ΝΕΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΠΕΡΑΣΜΑΤΟΣ  ΑΜΠΟΛΙΟΥ Στα προηγούμενα άρθρα ανέφερα ότι το αμπόλι περνιέται αρκετά ....

08-01-2017 Hits:23503

Read more

Νέες καλύτερες συνταγές για το στίλβωμα

MAΘΗΜΑΤΑ

ΝΕΑ ΣΥΝΤΑΓΗ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΛΛΗΜΑ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΥ Γειά σας άγνωστοι φίλοι μου που ασχολείστε με την αγιογραφία....

05-10-2015 Hits:25308

Read more

ΝΕΕΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΤΙΛΒΩΜΑ

MAΘΗΜΑΤΑ

Αγαπητοί φίλοι Δυστυχώς ο περιορισμένος μου χρόνος δεν μου επέτρεψε να γράψω νωρίτερα κάποιο «μάθη....

05-10-2014 Hits:28475

Read more

ΣΤΙΛΒΩΜΑ ΜΕ ΚΟΚΚΙΝΟ ΑΜΠΟΛΙ, ΖΕΛΑΤΙΝΗ ΚΑΙ ΑΠΙΟ…

MAΘΗΜΑΤΑ

ΕΠΙΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΚΑΙ 2Ο ΧΕΡΙ ΚΟΛΛΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΣΤΙΛΒΩΜΑΤΟΣ     Με αυτήν τη μέθοδο χρειάζετα....

23-04-2013 Hits:30541

Read more

ΣΤΙΛΒΩΜΑ ΜΕ ΚΟΚΚΙΝΟ ΑΜΠΟΛΙ, ΖΕΛΑΤΙΝΗ ΚΑΙ ΑΠΙΟ…

MAΘΗΜΑΤΑ

   Όπως θα έχετε διαπιστώσει οι περισσότεροι, η εκμάθηση της τεχνικής του στιλβωτού χρυσού....

03-02-2013 Hits:50173

Read more

ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ

Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα"

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εργαστήρι Αγιογραφίας - Θωμάς Ράπτης

Άνω Τούμπα, Θεσσαλονίκη

6977423190

thomasraptis

ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ